Home Contact Us Customer Complaints Feedback
  
Media Center
2018 2017 2016 2015 2014 Archive
November 7, 2018
25th Project Finance Training Program of IDCOL

Infrastructure Development Company Limited (IDCOL) organized its “25th Project Finance Training Program” during Nov 5-7, 2018 at IDCOL Head Office. 24 professionals from various banks, financial institutions and corporate houses attended the training program. Mr. Mahmood Malik, Executive Director & CEO of IDCOL was present as chief guest in the certificate awarding ceremony.

October 17, 2018
Sympa Solar Power Limited (SSPL) Floran Bennhold exchanging documents after signing a TK 694 million term loan facility agreement on behalf of their respective organisations
October 16, 2018
Sympa Solar IDCOL ink term loan deal
October 16, 2018
IDCOL extends Tk 694m term loan facility to Sympa Solar Power
October 15, 2018
IDCOL EXTENDS BDT 694 MILLION TERM LOAN FACILITY TO SYMPA SOLAR POWER LTD.
October 14, 2018
Idcol offers Tk 69cr for solar power plant
October 14, 2018
IDCOL to finance solar project at cold storage
August 29, 2018
সৌর বিদ্যুতে আলোকিত চর রুপসা
August 28, 2018
সৌর বিদ্যুতের মিনি গ্রিডে আলোকিত দুর্গম এলাকা জীবনযাত্রায় ইতিবাচক পরিবর্তন
August 27, 2018
সৌরবিদ্যুতের মিনি গ্রিড
August 26, 2018
Wired for Development: Solar mini-grid brings reliable electricity to Jamuna river shoal
August 19, 2018
Solar power changes lifestyle of char people in Sirajganj
August 7, 2018
IDCOL signed Master Facility Agreements (MFA) with Bangladesh Bank on 07 August, 2018 for availing fund for Infrastructure projects under IPFF II
August 7, 2018
৫০ হাজার সোলার সেচ পাম্প বসাবে ইডকল
August 3, 2018
Solar-powered irrigation improves farming
June 20, 2018
Allocation of IDCOL POs in 499 Upazilas for TR-KABITA works (FY 2017-18) dated 06-06-2018
June 6, 2018
Re-allocation of IDCOL POs dated 06-06-2018 for TR-KABITA works (FY 2017-18)
May 30, 2018
Signing Ceremony: 2nd Additional Financing of US$ 55 million under Rural Electrification and Renewable Energy Development Project II
May 29, 2018
Allocation and Re-allocation of IDCOL POs dated 29-5-2018 for TR/KABITA works (FY 2017-18)
May 20, 2018
MoU Signing Ceremony with Institute of Architects Bangladesh (IAB) to Implement the Green and Energy Efficient Building of IDCOL
May 13, 2018
বস্ত্র ও পোশাক শিল্পে জ্বালানী সাশ্রয়ী প্রযুক্তির ব্যবহার প্রসারের লক্ষ্যে ইডকল আয়োজিত প্রধান নির্বাহীদের ২য় গোলটেবিল বৈঠক
May 8, 2018
20th Financial Modeling Training Program of IDCOL

Infrastructure Development Company Limited (IDCOL) organized its “20th Financial Modeling Training Program” during May 6-8, 2018 at Six Seasons Hotel. 34 professionals from various banks, financial institutions and corporate houses attended the training program. 

April 22, 2018
উন্নত চুলায় বদলে যাচ্ছে গ্রামীণ জীবনধারা
April 22, 2018
উন্নত চুলায় বদলে যাচ্ছে গ্রামীণ রান্নাঘরের পরিবেশ
April 19, 2018
IDCOL looks to install 5.0m improved stoves by 2021
April 18, 2018
পাল্টে যাচ্ছে গ্রামীণ রান্নাঘর
April 18, 2018
গ্রামে বাড়ছে আধুনিক চুলার ব্যবহার
April 17, 2018
গ্রামীণ নারী ঝুঁকছে আধুনিক চুলায়
April 17, 2018
Idcol to help develop market for improved cooking stoves
April 14, 2018
উন্নত চুলায় গ্রামীণ পরিবারের রান্নাঘরের চিত্র পাল্টেছে
April 8, 2018
USD 95 million Term Loan Arrangement Signing Ceremony.
March 21, 2018
IDCOL organized training and experience sharing program on renewable energy for high level delegation from Uganda

IDCOL has arranged an 11-day training and experience sharing program on renewable energy for a 10-member high level delegation from Uganda comprising senior public and private sector officials from March 11 to March 21, 2018.

IDCOL finances projects and programs that utilize various forms of renewable energy sources. IDCOL’s Solar Home System (SHS) program is one of the largest off-grid electrification programs in the world. In addition, IDCOL also has nationwide programs on improved-cook stove, solar irrigation, solar mini-grid, biomass and biogas based electricity. IDCOL is also exploring to finance new renewable energy projects i.e. solar-powered transportation, rooftop solar system, solar cold storage and dryers, battery charging stations, community biogas projects etc.

Following IDCOL’s success in the renewable energy dissemination, other developing countries are keen to replicate similar programs in their respective countries. In this regard, IDCOL earlier provided knowledge support to, Ethiopia, Gambia, Ghana, Guinea, Sudan, Mali, Mauritania, Niger, Saudi Arabia and Senegal. 

March 20, 2018
Study Visit of Nepal Delegation to IDCOL. March 2018
March 18, 2018
CEO Roundtable to Promote Energy Efficient Technology in Textile and RMG Sector

Infrastructure Development Company Limited (IDCOL) has organised a CEO Roundtable to promote energy efficient technologies in the textile and RMG sectors across Bangladesh.

 

The CEO Roundtable, has organised by IDCOL at its Head Office on Sunday, 18 March 2018, showcased the technology interventions related to energy efficiency measures in the RMG and Textile sector of Bangladesh. Top executives of the major textile and RMG companies were present in the Roundtable. The Roundtable has provided the participants with greater insights on emerging energy efficient measures implemented in Bangladesh as well as those considered as global best practices. 

The participants of the roundtable has opined that the growth of Bangladesh’s economy relies heavily on the RMG and Textile industry, which employs around 4 million people. To compete successfully, firms must control their costs – while meeting ever stricter requirements for working conditions and environment friendly practices defined by international buyers. With rising cost of energy and depleting natural resources, the growth trajectory of Bangladesh textile and RMG industry can only be sustained by investing in smart energy efficient technologies. Adopting energy efficient technologies will also create quality jobs, attract important new investments, create new business opportunities and improve the quality of life. 

 

IDCOL, a development finance institution, is promoting energy efficiency initiatives in Bangladesh by offering low-cost long-term financing to eligible entrepreneurs up to 100% of the equipment value. 

March 11, 2018
বহুমুখী সংকটে পরিবেশ বান্ধব জ্বালানি খাত

গাজিপুরের রূপা গ্রম্নপের ছাদের আয়তন মোট ৮০ হাজার বর্গফুটের বেশি। বর্তমানে তিনি প্রাকৃতিক জ্বালানির মাধ্যমে ১ মেগাওয়াট বিদু্যৎ উৎপাদন করেন। সাড়ে তিন কোটি টাকা ব্যয়ে স্থাপিত এই জেনারেটরের প্রতি ইউনিট বিদু্যত উৎপাদনে খরচ পড়ে ৭ টাকার উপরে। তার ছাদে সৌর প্যানেল স্থাপন করলে প্রায় ৮০০ কিলোওয়াট বিদু্যৎ উৎপাদন করা সম্ভব।
পর্যাপ্ত প্রচারণা ও নানামুখী সংকটের কারণে বাণিজ্যিকভাবে বিকশিত হচ্ছে না নবায়নযোগ্য জ্বালানি খাতের বিকাশ। অথচ এই খাতে আগ্রহী দেশের অনেক শিল্পপ্রতিষ্ঠান। ব্যবসায়ীদের ধারণা এই খাতে অনেক খরচ। এ ছাড়া সম্পূর্ণ নিজেদের অর্থেই সৌরবিদু্যৎ স্থাপন করতে হয়। অথচ কয়েকটি আর্থিক প্রতিষ্ঠান এই খাতে বিনিয়োগ করার জন্য মুখিয়ে রয়েছে।

রূপা গ্রম্নপের ব্যবস্থাপনা পরিচালক শহিদুল ইসলাম যায়যায়দিনকে জানান, সৌরবিদু্যৎ সম্পর্কে তার কোনো ধারণা নেই। তাই তিনি এই বিষয়টি নিয়ে কখনো ভাবেননি। তবে তিনি শুনেছেন এই প্রকল্পে অনেক খরচ। এ ছাড়া আর্থিক প্রতিষ্ঠানগুলো এই খাতে অর্থ দিয়ে থাকেন এই বিষয়েও তার কোনো জানা ছিল না।
তিনি জানান, যেহেতু জেনারেটর ও সৌর প্যানেলে খরচ প্রায় একই এবং সৌর প্যানেলে পরিবেশ দূষিত হওয়া থেকে রক্ষা পাওয়া যায় তাই সৌর প্যানেল স্থাপন করাই উত্তম। তার মতে, সরকার যদি আরেকটু কারিগরি সহায়তা দেয় তাহলে খরচ হয়তো আরও কম পরবে। এ ছাড়া প্রচার-প্রচারণা বাড়তে পারলে সবাই এই বিষয়ে আগ্রহী হয়ে উঠবে। তিনিও তার কারখানার ছাদে সৌরবিদু্যৎ স্থাপন করার বিষয়ে ভাববেন বলে জানান।
আশুলিয়ার সিলভার অ্যাপারেলস লিমিটেডের ব্যবস্থাপনা পরিচালক শাহিন দেওয়ানের কারখানায় প্রায় ১১ হাজার বর্গফুটের ছাদ রয়েছে। অর্ধেক ছাদেও যদি সৌরবিদু্যৎ উৎপাদন করা যায়, তাহলে তিনি ৬০ কিলোওয়াট বিদু্যৎ ইৎপাদন করতে পারেন। বর্তমানে তার কারখানার মোট বিদু্যতের প্রয়োজন ৪৫০ কিলোওয়াট। সৌরবিদু্যত স্থাপনের ব্যাপারে ইচ্ছা থাকলেও খরচের পরিমাণ এবং কীভাবে স্থাপন করতে হয় সে বিষয়ে তিনি জানেন না।
জানতে চাইলে শাহিন দেওয়ান যায়যায়দিনকে জানান, তারও ইচ্ছা ছিল সৌরবিদু্যৎ বসানোর। কিন্তু এই বিষয়ে তার কোনো সঠিক ধারণা নেই। তার ধারণা এতে বিদু্যতের থেকে খরচ অনেক বেশি। তাই খুব একটা আগ্রহ করেননি তিনি। ক্রমেই বিশ্বের পরিবেশ দূষিত হচ্ছে। দূষণের কবল থেকে বিশ্বকে রক্ষা করতে নিরাপদ ও পরিবেশবান্ধব জ্বালানির দিকে ঝুঁকছে সবাই। বাংলাদেশও নবায়নযোগ্য জ্বালানিতে প্রবেশ করতে চায়। কিন্তু বাণিজ্যিকভাবে এই খাতে এখনো জনপ্রিয় হচ্ছে না। কিছু আর্থিক প্রতিষ্ঠানের সহায়তায় দুই-একটি কোম্পানি এই খাতে প্রবেশ করতে শুরম্ন করেছে। তবে সেটা পরিমাণে খুব সামান্য।
নবায়নযোগ্য জ্বালানিতে বিনিয়োগ করে এমন একটি প্রতিষ্ঠান ইনফ্রাসট্রাকচার ডেভলপমেন্ট কোম্পানি লিমিটেড (ইডকল)। বর্তমানে প্রতিষ্ঠানটি ৩০টি বেসরকারি প্রতিষ্ঠানকে বাণিজ্যিকভাবে নবায়নযোগ্য জ্বালানি তৈরি প্রকল্পে অর্থ সহায়তা দিচ্ছে। মাত্র ৬ শতাংশ সুদে ১০ বছরের মেয়াদে ঋণ দিচ্ছেন ইডকল। এ ছাড়া কারিগরি সহায়তাও দিচ্ছেন তারা।
প্রতিষ্ঠানটির নবায়নযোগ্য জ্বালানি প্রধান ইকরামুল করিম পাভেল যায়যায়দিনকে জানান, দেশে নবায়নযোগ্য জ্বালানিকে বাণিজ্যিকভাবে বিকশিত করার জন্য কাজ করছেন তারা। তাদের লক্ষ্য সব শিল্পপ্রতিষ্ঠানের ছাদে ও ফাঁকা জায়গায় সৌর প্যানেল স্থাপন করা। এতে পরিবেশ দূষিত হওয়া থেকে সুন্দর পৃথিবী রক্ষা পাবে। কেউ সৌরবিদু্যৎকেন্দ্র স্থাপন করতে চাইলে তার কাছ থেকে জামানত হিসেবে কোম্পানির কাগজপত্রই যথেষ্ঠ। প্রকল্পে মোট খরচের শতকরা ৮০ শতাংশ ঋণ দিয়ে থাকে ইডকল। স্বল্প ও দীর্ঘমেয়াদি দুই পদ্ধতিতে ঋণ দিচ্ছেন তারা।
গাজীপুরের বানিয়ারচরে প্যারাগন পোল্ট্রি লিমিটেড সম্প্রতি ৭২৩ কিলোওয়াট ক্ষমতাসম্পন্ন সৌরবিদু্যৎ প্রকল্প নির্মাণ শুরম্ন করেছে। প্রকল্পটিতে ব্যয় ধরা হয়েছে ৫ কোটি ৮০ লাখ টাকা। ইডকলের সহয়তায় এই বিদু্যৎকেন্দ্র স্থাপন করছেন তারা। বিদু্যৎ তাদের চাহিদা মিটাতে সম্ভব হবে বলে মনে করেন তারা।
জ্বালানি বিশেষজ্ঞদের মতে, পরিবেশবান্ধব জ্বালানির অন্যতম প্রধান ক্ষেত্র সূর্য। প্রতি ১ কিলোওয়াট বিদু্যতের জন্য প্রয়োজন ১০০ বর্গফুট জায়গা। আর এ জন্য খরচ পরে মাত্র ৭৫ হাজার টাকা। ছাদে সৌরবিদু্যৎ স্থাপন করলে প্রতি কিলোওয়াট বিদু্যতের জন্য খরচ হয় ৭ টাকার কিছু বেশি। অথচ বর্তমানে কলকারখানায় বিদু্যতের জন্য খরচ পরে ৮.২০ টাকা। দেশে বর্তমানে ১০ হাজারেরও বেশি শিল্প কারখানার ছাদ রয়েছে। সবগুলো কারখানার ছাদ ব্যবহার করা সম্ভব হলে কয়েক হাজার মেগাওয়াট সৌরবিদু্যৎ উৎপাদন করা সম্ভব। এ জন্য প্রয়োজন সরকারের সহযোগিতা, প্রতিষ্ঠানগুলোর ইচ্ছা এবং আর্থিক প্রতিষ্ঠানগুলোর দীর্ঘমেয়াদি ও স্বল্প সুদে ঋণ প্রদান।
নবায়নযোগ্য জ্বালানিতে আরেকটি সমস্যা ছিল ব্যবহারের অতিরিক্ত বিদু্যৎ অপচয় হওয়া। তবে সম্প্রতি একটি নীতিমালা করতে যাচ্ছে সরকার। এর আওতায় ছাদে বা অন্য কোথাও কেউ বাণিজ্যিকভাবে সৌরবিদু্যৎ উৎপাদন করলে তা জাতীয় গ্রিডে মিটারের মাধ্যমে যোগ করার সুযোগ রয়েছে। মাস শেষে বিতরণকৃত বিদু্যতের হিসেবে বিল পাবে ব্যক্তি বা প্রতিষ্ঠান।
এ বিষয়ে বিদু্যৎ, জ্বালানি ও খনিজসম্পদ প্রতিমন্ত্রী নসরম্নল হামিদ জানান, যদি কেউ বাণিজ্যিকভাবে সৌরবিদু্যৎ উৎপাদন করতে চায় তাহলে তার উৎপাদিত বিদু্যৎ জাতীয় গ্রিডে সংযুক্ত করা হবে। এমন কোনো উদ্যোক্তা যদি থাকে যে ঢাকা শহরের বাড়ির ছাদগুলো ভাড়া নিয়ে বিদু্যৎ উৎপাদন করবে, তাকে ছাদ পাইয়ে দিতে সহায়তা করা হবে। সরকার নবায়নযোগ্য বিদু্যৎ উৎপাদনে দৃঢ় প্রতিজ্ঞ।
বিদু্যৎ বিভাগের তথ্য অনুযায়ী বর্তমানে দেশে মোট বিদু্যৎ উৎপাদনের ক্ষমতা ১৬ হাজার মেগাওয়াট। তবে গড়ে ১০ হাজার মেগাওয়াট বিদু্যৎ উৎপাদিত হয়। যদিও নবায়নযোগ্য বিদু্যৎখাত এখানে খুব বেশি অবদান রাখতে পারছে না। তদুপরিও দেশের প্রায় ৪৬ লাখ এসএইচএসএস স্থাপনের মাধ্য প্রত্যন্ত্ম অঞ্চলের প্রায় ২ কোটি ১০ লাখ জনসাধারণকে বিদু্যৎ সেবার আওতায় আনতে সক্ষম হয়েছে। বর্তমানে দেশের দুর্বোধ্য অঞ্চলে সৌরবিদু্যতের মাধ্যমে আলোকিত করা হচ্ছে। সরকার ২০২১ সালের মধ্যে ২০০০ মেগাওয়াট নবায়নযোগ্য বিদু্যৎ উৎপাদনের লক্ষমাত্রা নির্ধারণ করেছে। এর মধ্যে ১৬০০ মেগাওয়াট আসবে সৌরবিদু্যৎ থেকে। বাকি ৪০০ মেগাওয়াট ভিন্ন ভিন্ন খাত থেকে আসবে।

February 28, 2018
24th Project Finance Training Program of IDCOL
February 27, 2018
USD 63 MILLION MANDATE SIGNING CEREMONY BETWEEN IDCOL AND ACORN INFRASTRUCTURE SERVICES UNIT-2 LTD.

IDCOL to raise $63m for a power project of Acorn Infrastructure.

The Infrastructure Development Company Ltd (IDCOL) has recently been mandated for raising $63 million term loan for a 100 Megawatt heavy fuel oil fired power project of Acorn Infrastructure Services Unit-2 Ltd (AISLII).

IDCOL CEO Mahmood Malik, Director for Investment Nazmul Haque, AISLII Managing Director Tarique Ekramul Haque and Group CEO M Jahangir Alam signed the term sheet for the project located in Julda of Chittagong, at the head office of IDCOL in Dhaka on February 19.

February 22, 2018
IDCOL and the Paragon Poultry Limited (PPL) jointly organized an event for the celebration marking of the IDCOL financed 723 kWp roof-top solar project

 

Entrepreneurs are making the best of the rooftops at their industrial units by installing solar panels to meet part of their energy demand and cut reliance on the national power grid.

In the last three months, 30 companies showed interest in setting up solar panels on their factory rooftops, said a senior official of Infrastructure Development Company Ltd (IDCOL).

“We are planning to finance these projects, considering the potential. There are many factories where more than 2MW of electricity can be produced by utilising the rooftop space,” said Md Enamul Karim Pavel, head of renewable energy of the non-bank financial institution that bankrolls renewable energy projects in Bangladesh.

Designer Fashion Ltd, a unit of Bengal Group of Industries, has already started installing a 300 kWp solar panel at its woven garment factory in Savar, said Md Raziur Rahman, who is in charge of activity coordination at the factory.

“We have to suffer from load shedding on a regular basis. The solar power will provide partial back up when there is a power cut,” he said.

“We will use solar electricity for the emergency lights at the fire exits, staircases and street lights, to ensure workers' safety and security.”

Rahman said the company wants to meet 14 percent of its electricity demand through rooftop solar energy.

 

Industrialists eye green energy at a time when the demand for electricity is growing to meet the requirements of Bangladesh's $220 billion economy, expanding by more than 6 percent a year.

The country witnessed a rise in peak electricity demand by 8-9 percent from fiscal 2009-2010 to 2014-15 due to an increase in population, urbanisation and expansion of economic activities, according to the draft Energy Security Study by the power division.

The power generation capacity also grew fast in recent years, hitting 15,351MW. But industrialists demand uninterrupted supplies of electricity to run production smoothly and protect the machines from damages caused by sudden power outages.

The rising electricity tariff has also become a matter of concern.

IDCOL's Pavel said 1 kilowatt of electricity can be produced from every 100 square feet of rooftop space. So, a factory that has 1 lakh square feet of space will be able to produce 1 megawatt of electricity.

He said per unit cost of electricity generation from solar will be Tk 8.5-Tk 9, which is equivalent to the cost of electricity bought from the state-run utility service providers.

Solar energy will be cheaper if the possibility of future power tariff hike is taken into consideration, said Pavel, adding that entrepreneurs would also be able to sell the electricity to the government.

“We are planning to finance some of these projects within the next three months, so they can start power generation this year,” he said.

Sarwar Hossain Shaheen, deputy general manager of Paragon Group, a well-known name in the poultry industry, said the global prices of solar panels have come down substantially in the last two years, making investments in solar panels financially viable in Bangladesh.

It plans to install solar panels to produce 735 kWp at the Paragon Poultry farm in Gazipur -- it will use 350 kWp to meet the electricity demand at the farm at daytime and the rest will be supplied to a feed mill under the group, added Shaheen.

The farm pays more than Tk 8 for per unit of electricity coming from a state-run utility service provider. “We will be able to save a lot if we generate solar electricity on our own.”

Installation of solar panels on the rooftop will also be instrumental in keeping the temperature inside the farm low and protecting the poultry birds from a heat stroke.

Paragon aims to go for the project using finance from IDCOL, he added.

Md Shariful Islam, general manager for power generation at Youth Group, also said the company is looking to produce 2MW from solar energy at its Comfit Composite Knit Ltd, which has 180,000 square feet of rooftop space.

More news in TV Channels: 

https://www.youtube.com/watchv=qXSsJLmDWsA&feature=youtu.be

https://www.youtube.com/watchv=qXSsJLmDWsA&feature=youtu.be

https://www.youtube.com/watch?v=GCC6MqCk4jM&feature=youtu.be

https://www.youtube.com/watch?v=UQ2a3DTUelM&feature=youtu.be

https://www.youtube.com/watch?v=HrZsCdsIciw&feature=youtu.be

https://www.youtube.com/watch?v=tALNy2IswUs&feature=youtu.be

https://www.youtube.com/watch?v=AfVq2xPLk1M&feature=youtu.be

 

 

February 19, 2018
400MW solar power possible from textile units rooftops: study

Electricity from rooftop solar photovoltaic system can be generated at a cost of up to Tk 8.50 per unit or kilowatt-hour during the daytime with a potential to install such system on the rooftops of textile mills in the country for generating 400 megawatts of power.
The cost of electricity generation from the rooftop solar system is even less than the price of electricity, Tk 8.56 per unit, a factory receives from the national grid, according to a study carried out by Infrastructure Development Company Ltd.
The findings of the study were revealed at the inaugural ceremony of a rooftop solar project with 723-kilowatt capacity to be installed on a poultry shed at Bhabanipur in Gazipur on Sunday.
The IDCOL estimated the cost considering 80 per cent of finance at six per cent interest rate with a provision of repayment in 10 years with a two-year grace period.
According to the IDCOL, 1,500 members of the Bangladesh Textile Mills Association have 42 million square feet of rooftop space, which could be used to install solar photovoltaic system with 400MW capacity in total.
At the programme, state minister for power, energy and mineral resources Nasrul Hamid said that the rooftop solar photovoltaic system in the industrial units and urban residential buildings was emerging as a prospective sector in electricity generation using renewable sources.
He urged owners of factories and buildings to install rooftop solar photovoltaic system.
Power Division secretary Ahmad Kaikaus said that the government would soon announce feed-in tariff to facilitate individuals to supply surplus electricity to the power distribution networks from their solar photovoltaic system.
The minister and the secretary, however, observed that grid-tied large-scale solar parks were not much suitable for Bangladesh for ensuring reliable and round-the-clock electricity supply.
It requires arrangement of fuel oil-fired power plants to maintain power supply at night, said officials.
The government, however, plans to increase the country’s power generation capacity by 2,000MW by 2020 and 4,000MW by 2030 from renewable sources.
The IDCO study shows Tk 3.75 crore in investment is required for installation of rooftop solar photovoltaic system that will supply 7,55,998 units of electricity a year.
Any expense for land is not needed as the solar panels are suggested to be installed on rooftops of factory buildings, said officials, adding that the investment would be returned in six to seven years.
Such projects are traditionally financed by the World Bank, KWF Development Bank and GIZ of Germany, Asian Development Bank, Japan International Cooperation Agency and IDCOL in the country.
Now the country has more than 4.5 million units of solar home system mainly in the rural areas that has put Bangladesh on the top of the list of solar home system users in the world. 

February 19, 2018
গাজীপুরে ৭২৩ কিলোওয়াট ক্ষমতার সৌর প্যানেল স্থাপন করবে প্যারাগন
January 31, 2018
SAFA Best Presented Annual Report Awards and SAARC Anniversary Awards for Corporate Governance Disclosures-2016 under Public Sector Entities category

Infrastructure Development Company Limited (IDCOL), a government owned financial institute, has been awarded with the SAFA Best Presented Annual Report Awards and SAARC Anniversary Awards for Corporate Governance Disclosures-2016 under Public Sector Entities category. Mr. M Maftun Ahmed, Company Secretary, IDCOL and Mr. M Mizanur Rahman, Unit Head, Finance & Accounts, IDCOL received the award from Nepal’s Finance Secretary Shankar Prasad Adhikari and SAFA President Dr Suvod Kumar Karn at an awarding ceremony at Hotel Soaltee Crowne Plaza in Kathmandu on 31 January 2018. IDCOL won the award in the South Asia outshining counterparts in India, Sri Lanka, Pakistan, Nepal, the Maldives, Bhutan and Afghanistan. This award has been conferred on IDCOL on the basis of evaluation administered by SAFA's Committee for Implementation in Transparency, Accountability and Governance.

 

On winning the awards, IDCOL’s Executive Director & CEO, Mr. Mahmood Malik said, "Over the past couple of years, IDCOL has won a number of prestigious awards and achieved new milestones in the financial institutions sector.” While focus and commitment are the bedrock of every achievement, IDCOL’s success also reflects the collective effort from its large stakeholders including the Government, Board of Directors, Development Partners and dedicated staff. This international recognition from SAFA and SAARC is another stepping stone towards becoming a pioneer financial institute in the country.